Rabu, 15 Disember 2010

Kerja yang belum siap

Betul la kata orang tua

"Jgn sesekali bertangguh kerja..nanti diri sendiri yang rugi..."



Kerja sekolah ada yang belum siap. cadangnya time cuti ni la nak settelkan semuanya...alih2 sekolah dah nak buka kerja tetap dok takat tu jugak..tak terusik pun..bila ada mood nak wat keja...ada jer sesuatu yang menghalang..

Kononnya..sebelum cuti...

1. Nak wat balik la keja2 ni..boleh wat kat umah..
tapi...bila dah wat balik...
Tu dia 1 beg penuh keja yang perlu disettle kan dan dikemaskinikan..
Hasilnya.....
bertakhta jer kat atas kusi ruang keja...
cam malas lak nak buat...
??????
 

2. Nak gi sekolah la time cuti nanti, bleh siapkan mana2 keja yang tak siap, boleh kemaskini mana2 keja yang tak berapa nak kemas 
tapi...bila time cuti....
Lor...nak gi sekolah ngan menda? keta tak der, kat bengkel lagi...little hero ni saper nak jaga? pengasuh balik kg..
Sudahnya....
langsung tak pegi sek...keja ??? 
selamat beradu kat dlm beg lagi..


3. Nanti time cuti bila little hero tido, ummi leh wat keja sek yg tak siap, leh kemas umah cantik2, leh hias2 umah...
tapi...bila dah mula cuti..
Erm..little hero tido jer..ummi pun zzzzz sama...coz dlm hati "arini nak rehat dulu la...esok2 la ummi kemas umah, hias umah  wat keja sekolah..."
Kesannya...
sampai kesudah umah tak cantik2..keja tak siap...alasannya...?
heheheh...little hero la penyebabnya...cian anak ummi...ummi yg malas little hero yang dapat nama.. :)

Alkisahnya...
bila lagi 2 3 hari nak mula bertugas...
Ummi dah mula gelabah...
aiyoooo....amma,,,appa...
keja sek tak siap lagi...!!!
umah tak berapa nak cantik lagi...!!!
caner ni...saper nak tolong ummi...????


little hero...pantang jer ummi buka laptop..
dia pun sibuk nak meriba nak menekan sama...
ummi lak, pantang jer bukak laptop,..
jari ni laju jer gi kat fb..isk..isk..isk...

Akhirnya...kini pasti ku merasai...????

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Rabu, 15 Disember 2010

Kerja yang belum siap

Betul la kata orang tua

"Jgn sesekali bertangguh kerja..nanti diri sendiri yang rugi..."



Kerja sekolah ada yang belum siap. cadangnya time cuti ni la nak settelkan semuanya...alih2 sekolah dah nak buka kerja tetap dok takat tu jugak..tak terusik pun..bila ada mood nak wat keja...ada jer sesuatu yang menghalang..

Kononnya..sebelum cuti...

1. Nak wat balik la keja2 ni..boleh wat kat umah..
tapi...bila dah wat balik...
Tu dia 1 beg penuh keja yang perlu disettle kan dan dikemaskinikan..
Hasilnya.....
bertakhta jer kat atas kusi ruang keja...
cam malas lak nak buat...
??????
 

2. Nak gi sekolah la time cuti nanti, bleh siapkan mana2 keja yang tak siap, boleh kemaskini mana2 keja yang tak berapa nak kemas 
tapi...bila time cuti....
Lor...nak gi sekolah ngan menda? keta tak der, kat bengkel lagi...little hero ni saper nak jaga? pengasuh balik kg..
Sudahnya....
langsung tak pegi sek...keja ??? 
selamat beradu kat dlm beg lagi..


3. Nanti time cuti bila little hero tido, ummi leh wat keja sek yg tak siap, leh kemas umah cantik2, leh hias2 umah...
tapi...bila dah mula cuti..
Erm..little hero tido jer..ummi pun zzzzz sama...coz dlm hati "arini nak rehat dulu la...esok2 la ummi kemas umah, hias umah  wat keja sekolah..."
Kesannya...
sampai kesudah umah tak cantik2..keja tak siap...alasannya...?
heheheh...little hero la penyebabnya...cian anak ummi...ummi yg malas little hero yang dapat nama.. :)

Alkisahnya...
bila lagi 2 3 hari nak mula bertugas...
Ummi dah mula gelabah...
aiyoooo....amma,,,appa...
keja sek tak siap lagi...!!!
umah tak berapa nak cantik lagi...!!!
caner ni...saper nak tolong ummi...????


little hero...pantang jer ummi buka laptop..
dia pun sibuk nak meriba nak menekan sama...
ummi lak, pantang jer bukak laptop,..
jari ni laju jer gi kat fb..isk..isk..isk...

Akhirnya...kini pasti ku merasai...????

Tiada ulasan:

Catat Ulasan